Η κυβέρνηση της ΝΔ θέλει να εξαφανίσει τη Μικρομεσαία Επιχείρηση!

Σφοδρή κριτική της Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Ελένης Βατσινά στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας – Κατάθεση 3 ολοκληρωμένων τροπολογιών-ανάσα για την αγορά

Αιχμηρή και με συγκεκριμένες προτάσεις ήταν η τοποθέτηση της βουλευτή ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Ελένης Βατσινά, από το βήμα της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τα μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης. Η κ. Βατσινά κατήγγειλε με τον πλέον απερίφραστο τρόπο την κυβερνητική πολιτική, τονίζοντας ότι η ΝΔ, μέσα από μια σειρά ελλιπών και αποσπασματικών μέτρων, επιβεβαιώνει σταθερά τα τελευταία επτά χρόνια τον στρατηγικό της στόχο: την πλήρη εξαφάνιση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών. «Διαβάζοντας τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου, απλά παρακολουθούμε ένα ακόμα επεισόδιο του σίριαλ
“Κυβέρνηση – μικρομεσαίες επιχειρήσεις” 7-0»
, υπογράμμισε χαρακτηριστικά η Βουλευτής. 

Όπως τόνισε, η κοινωνία και η αγορά στενάζουν μέσα σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον που συνθέτουν το υψηλό ενεργειακό κόστος, οι ακριβές πρώτες ύλες, η υπερφορολόγηση, τα υψηλά επιτόκια και η δραματική έλλειψη ρευστότητας, με την Κυβέρνηση να επιλέγει συστηματικά την ευκολία της εισπρακτικής αφαίμαξης αντί για την ευθύνη της ουσιαστικής στήριξης.

Αναφερόμενη στην πολυδιαφημισμένη αύξηση του ορίου του ακατάσχετου λογαριασμού στα 1.600 ευρώ, η κ. Βατσινά αποδόμησε το κυβερνητικό αφήγημα, σημειώνοντας πως το ίδιο το κύμα της ακρίβειας κατέστησε το μέτρο αναγκαίο, καθώς πλέον τα 1.250 ευρώ δεν επαρκούν ούτε για τα βασικά έξοδα διαβίωσης μιας τετραμελούς οικογένειας. Παράλληλα, υπενθύμισε με νόημα ότι για να ωφεληθεί κανείς από το όριο αυτό, πρέπει πρώτα να εισπράττει 1.600 ευρώ – ένα εισόδημα που η παρούσα Κυβέρνηση αρνείται να διασφαλίσει για τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων εργαζομένων, καθιστώντας τη διάταξη πρακτικά γράμμα κενό.

Τρεις νομοτεχνικά ολοκληρωμένες προτάσεις του ΠΑΣΟΚ

Η Ελένη Βατσινά, από το βήμα της Βουλής, υπογράμμισε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν περιορίζεται σε ανέξοδο αντιπολιτευτικό λόγο, αλλά προσέρχεται στο Κοινοβούλιο με ένα συγκεκριμένο, ρεαλιστικό και θεσμικά θωρακισμένο πλαίσιο λύσεων. Στο πλαίσιο αυτό, κατέθεσε τρεις συγκεκριμένες τροπολογίες που δίνουν πραγματική «ανάσα» στην αγορά, εκτιμώντας ωστόσο ότι η Κυβέρνηση δογματικά θα τις απορρίψει:

1. Ρύθμιση 120 δόσεων για φυσικά και νομικά πρόσωπα, που περιλαμβάνει το σύνολο των οφειλών προς το Δημόσιο, τα Ασφαλιστικά Ταμεία και τους Δήμους. Προβλέπει οριστική διαγραφή του 30% της βασικής οφειλής για τους συνεπείς οφειλέτες και έκπτωση έως 85% στις προσαυξήσεις.

2. Θεσμοθέτηση ακατάσχετου επαγγελματικού λογαριασμού για επιχειρήσεις, επαγγελματίες, αγρότες και συνεταιρισμούς. Το προστατευόμενο ποσό θα υπολογίζεται δυναμικά με βάση τον τζίρο, το απασχολούμενο προσωπικό και τις πραγματικές λειτουργικές υποχρεώσεις, ώστε να διασφαλίζεται η δυνατότητα της επιχείρησης να πληρώνει μισθούς, προμηθευτές και το ίδιο το κράτος.

3. Ριζική αναμόρφωση του εξωδικαστικού μηχανισμού, με την καθιέρωση της υποχρεωτικής συμμετοχής των πιστωτών στη διαδικασία, ίδρυση ανεξάρτητων Επιτροπών Διευθέτησης Οφειλών σε κάθε Περιφέρεια, και υποχρέωση των εταιρειών διαχείρισης (servicers) να διατηρούν κατάστημα με φυσική παρουσία ανά Περιφέρεια, βάζοντας τέλος στο καθεστώς των «εταιρειών-φαντασμάτων» και των απρόσωπων τηλεφωνικών κέντρων.

Κλείνοντας την ομιλία της, η Ελένη Βατσινά εξαπέλυσε δριμύτατη επίθεση, χαρακτηρίζοντας τη ΝΔ ως την «ιστορική Κυβέρνηση φορο-εισπρακτόρων Ελλάδος», η οποία χρησιμοποιεί την
υπερφορολόγηση των πολλών για να γεμίζει τα ταμεία και να παρουσιάζει εικονικά νούμερα ανάπτυξης, την ίδια ώρα που αφήνει ανεξέλεγκτα και αφορολόγητα τα υπερκέρδη των λίγων.
«Προσπαθείτε να γυρίσετε το κλίμα και το κύμα αμφισβήτησης που βιώνετε καθημερινά από τους αγρότες, τους επαγγελματίες και τους εργαζόμενους. Μπορεί να διαβάζετε εδώ μέσα εικονικά νούμερα για να πείσετε τον εαυτό σας ότι η χώρα ανθεί, αλλά τον ελληνικό Λαό δεν υπάρχει περίπτωση να τον πείσετε ποτέ», κατέληξε η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.